måndag 20 februari 2012

Island 2009

Var på Island 2009. Island kändes kargare än Färöarna, som var litet grönare.




Vi åkte bland annat buss. Ibland pausade vi och fick då torkad fisk och Svarta Döden (brännvin). Det gick att vänja sig vid det också.







Här börjar det koka i en geiser.

Och strax kommer en het vattenkaskad. Sedan dröjer det några minuter och så upprepas det.

Det var en bråkdel av alla bilder. Det var svårt att välja.





Syfestivalen i Stockholm fick klara sig utan mig, men jag var ju inte barskrapad på tyg. Så jag sydde litet av vad skåpen hade att bjuda på.



























3 kommentarer:

  1. En del av bilderna liknar Gotlland. Det är alltid lika kul att se vad du har tillverkat. Vem ska få allt det fina? Kram

    SvaraRadera
  2. Jag var på Island 2007......men jag ägde ingen kamera då, tog några bilder med mobilkameran. Tänk vad fort det har gått med tekniken....

    SvaraRadera
  3. Hej å hå käre vän. Så roligt att du visar bilder från era resor.
    Ha det nu så bra och var rädd om er!
    Kram till er båda från oss båda.

    SvaraRadera