lördag 25 februari 2012

Våren faktiskt på väg!



Snödropparna intill husväggen har växt till sig.

Och första lilla Vintergäcken tittar upp bland löven.

Har sett att hararna äter på lavendelplantorna. Det har jag aldrig sett förut. Måhända är det för andedräkten?











Tittade till sommarstugan. En vinglig Nässelfjäril spatserade omkring i stugan, liksom en halvpigg fluga. Dock ingen Nyckelpiga. Och det var synd!
Jag övervintrar en del växter där och -- ve och fasa - på Physalisplantorna hade det kommit massor av gröna nya blad. Men också massor av nyfödda lusprinsar och lusprinsessor. Hade det funnits en nyckelpiga där, hade hon sluppit gå hungrig.


Utanför hade mullvadar/sorkar vaknat till och återtagit sin grävlust.

Jag har också lust att gräva och börja så frön, men jag vet att det är för tidigt.

Jag har lust för att sy också, men jag har sytt för mycket ett tag.


                                                         
                                                      VEN 2009

Min mamma, syster och jag mötte våren 2009 på Ven. Ven ligger i Öresund och båtarna utgår från Landskrona.

Utsikten mot skånekusten.
Vi bodde på ett ställe som hette Marielund. Det var ett konstnärspar som hade fina små rum för uthyrning.


En av skulpturerna som fanns inomhus.
En av de skulpturer som fanns i trädgården.







Vacker natur att gå omkring i. Flera reden med fasanägg fanns i skogen.



3 kommentarer:

  1. Du har alltid så fina bilder att visa. Våren är på gång här med. Skönt! Kram

    SvaraRadera
  2. Cyklade omkring en solig dag på Ven för längesedan....

    SvaraRadera