måndag 13 februari 2012

Syfestival i Stockholm

Igår var det ljuvligt väder, med nästan litet vårkänsla. Idag är det något kallare, men ändå fint med sol på snön.

Det glittrar vackert på snön, men det framgår inte av bilden.

Även här glittrar snön. Så småningom ska den fyllas med pelargoner och krasse.
I helgen är det Syfestival på Älvsjömässan i Stockholm. Jag hade gärna varit där. Men egentligen behöver jag ju inte. Jag har en bra symaskin, en strulig overlock, en knapptång, ett stort lager knappar (en liten sybehörsaffär lade ner då jag var ung och jag köpte nog alla deras knappar, så jag har för resten av mitt liv) och skåpen fulla med tyg.
Men ändå -  -  Jag hade tyckte det varit roligt. Men det kommer fler tillfällen.

Jag har passat på att sy litet av det skåpen är fulla av. Byxmönstret har jag gjort efter ett par köpta byxor och västen är sydd efter Ottobremönster. Hur ofta använder en liten kille en sådan här väst?
Den var nog mer rolig att sy än användbar.
Har avslutat med en vacker blomma eller ett sött djur ibland. Idag blir det ett sött (och dött) djur.

2 kommentarer:

  1. Jag får nyhetsbrev om Symässan och blir så sugen på det varje gång. Tyvärr kommer den inte till Malmö längre. Det är en bra bit för mig att åka till Stockholm. Var har du hittat en knapptång? Det har jag letat efter. Du tycks ha samma intresse som jag. Jag älskar att sy och sticka och har med ett lager av allehanda saker. Kram

    SvaraRadera
  2. Tjingeling, här kommer en hälsning från en som också älskar att sy!....*fniss*....
    Som du vet är det inte så, men nu har jag den stora äran att vara din vän. Tänk vad mycket hjälp jag fått under åren! Tack tack tack.
    Så söt den västen blev! Jätte fin ihop med byxan!
    Ha det nu så bra kära gamle vän, vi hörs.
    Kram kram.

    SvaraRadera