lördag 7 juli 2012

Semesterväder

Solen skiner och det är härligt att leva.
Vi har en liten guldhamster inackorderad här en dryg vecka, för att hans matte är och åker skidor!!

Han är mycket lugnare än en tidigare hamster, som vi också hade förmånen att få rå om. Gurka, sallad och några varv i ett hjul, å klagar han inte.



Förutom blåklockor ( måste få visa ännu en bild), blommar nu pionen.



Bilden är inte från min trädgård, även om jag skulle önska det.




Pioner är häftigt stora och luktar så gott. Tyvärr har de en tendens att lägga sig ner, för att de är för tunga.




Det finns många ogräs, som är vackra. Men vill ändå inte ha dem i trädgården, vilket jag tyvärr har fått ändå.



T ex Parksallat (Cicerbita macrophylla). Kan möjligen likna Cikoria.



Och Rödfibbla (Hieracium aurantiacum), som lär vara sällsynt. Fast det är den inte här. Den tar sig igenom asfalt.


Avslutar med en tröjbild. Har fått tag i tyg med Bärgarn på. Hur kan en smutsbrun bil vara så kul?





3 kommentarer:

  1. När mina barn var små hade vi en hamster som hette Piff. Väldigt lättskötta djur. Rödfibblan ser nästan orange ut. Jag skulle kanske satsa på den för det är svårt att hitta orange perenner. När Rasmus var liten tittade vi ofta på filmer med Bärgarn. Han hade många kul hyss för sig.

    SvaraRadera
  2. Den är fin den tröjan med Bärgarn!
    Rödfibbla har jag med och den får växa där den väljer själv... blir det helt galet så är den ju ganska lätt att dra bort :) Tänk att den kan växa genom asfalt, men det gör ju maskrosorna också :)
    Pioner gillar jag, men tyvärr vill inte mina riktigt i år... och hamstrar är riktigt gulliga :) - har funnits många olika djur här, marsvin, kaniner, ormar, sköldpaddor... men aldrig hamstrar...
    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Ang. "Bärgarntröjan"... tyget var tillfälligt slut, men hon ska få hem den här veckan, så förhoppningsvis kommer det paket till mig snart :)

    SvaraRadera