tisdag 9 april 2013

Blåsippor i trädgården



Tyvärr inte i min trädgård.

I min trädgård har jag is.

På dammen.


Men i gynnsamt läge också krokus. Snödropparna sjunger på sista versen.



Jag har fortfarande inte sått något, mer än Nashipäron.

Nashipäron köpte jag i fruktdisken. De ser ut som gula äpplen och de smakar väldigt krispigt. Inte alls som kvitten, som är stenhårda och sura.
Men jag vårdar bananplantan, Körsbärsmyrten, Kapokträden, Passionsblommorna m.m.

Och så ser jag fram emot att göra litet roliga inköp på Trädgårdsmässan i Älvsjö. Den är den stundande helgen.

Måste visa bild på min fina pelargon i en djupcerise färg. Jag sprutade litet vatten på den. Bladen är annars sammetsmjuka.




4 kommentarer:

  1. Vilken skärpa och så fina färger på dina blombilder! Nashipäron är det dem som kallas för Kinaäpplen också? Jag visste inte att man kunde så sådant. Men om någon klarar av att lyckas med det så är det du.

    SvaraRadera
  2. Kvinnan som talar med blommor... det måste vara du! I alla fall så vet jag ju att du har rejält gröna fingrar!
    Härliga, sköna bilder!
    Skulle gärna åka till Älvsjö, men tyvärr så blir det inte så. Hoppas du hittar en del kul där i alla fall...

    SvaraRadera
  3. tackar för titten hos mej.. Jag tycker oxå om att sy..men kanske allt annat än kläder,,hihi..just nu skall jag väl säga.. Har även sytt kläder åt mina barn då de va små..Jag skulle gärna kunna börja sy kläder igen.. har faktiskt köpt tyg till en tunika o en jacka..Fina blommor!!

    SvaraRadera
  4. Hej igen...
    Hur jag fick in min bild i kameran? Jo, det finns många roliga sidor där man hittar kul saker - ramar t.ex. Den jag gärna använder heter http://www.photofacefun.com/ där kan man hitta massor med kul! Det är inget program man laddar ner, utan du väljer den ram eller effekt du vill ha och väljer sedan din egen bild i dina mappar. Riktigt roligt - prova gärna!

    SvaraRadera