torsdag 26 juni 2014

Sol, regn, blåst, kyla, varmt. Mycket omväxlande



Idag har det växlat mellan att vara varmt, så jag blev alldeles matt. Och kallt och regn, så jag fick hämta täckjacka.

Litet blöta blommor. Vackra även om de är genomblöta.


Inte blöt, men ser sur ut. Varför snörpa ihop munnen så?

Ser inte så blöt ut, men den var litet blöt. Jag ser dig nog - där du tagit skydd mot regnet.

Ordentligt blöt.
Vattenkrasse?  
Som skydd mot regnet? Eller ett högt beläget växthus?
Det blev mer blött än soligt inlägg.




7 kommentarer:

  1. Vi har haft så torrt att jag blir alldeles överlycklig av att se alla vattendroppar. Sen kom det en rejäl skur i natt och idag och nu ligger mycket ner i trädgården... Det gör mig inte överlycklig, men jag accepterar faktum. Jag menar - vad har jag för alternativ?
    Ha det gott med täckjacka på. :))

    SvaraRadera
  2. Ett fantasifullt inlägg. Hos mig har det både åskat, regnat och haglat idag.

    SvaraRadera
  3. Det är inte lätt att förutsäga vädret just nu. Vi drog ur alla kontakter till teve-apparater, telefon, dator och modem i morse eftersom det tydligen ska åska i eftermiddag. Fast det känns då rakt inte som någon åskvärme.

    Lycka till med skumpan!

    Kram och trevlig helg!
    //Linda

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder... fick du fast liljebaggen? Här har det åskat rejält och någon liten välbehövlig regnskur har också passerat. När vi kom hem igår blev jag såå förvånad över torkan... kruttorrt i rabatterna och alla blommor (utom de i krukor som vattnats) såg törstiga ut och gräsmattan hade nästan inte vuxit alls under de här två veckorna...

    SvaraRadera
  5. Ja, oj vilket lynnigt väder vi har just nu! Och Laila liljebagge har flyttat in hos dig ser jag...här är hon inte alls välkommen, då blir hon ett huvud kortare:-)

    SvaraRadera
  6. Nu får det minsann räcka med tråk-väder. Marken och växterna har fått det de behöver i regnväg, så nu tycker jag vi bestämmer strålande solsken. :-)
    Så fina bilder! Blåklocka är min favoitblomma, så jag tittar lite extra på den bilden.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  7. Ja, visst blev den fin. Jag var lite fundersam på vitt mot vitt, men petuniorna kostade fem kronor styck, vilket kändes lagom med tanke på att jag inte vet om ohyran kommer tillbaka trots noggrann skrubbning. Det går åt rätt många plantor.

    Bli inte orolig om skumpan inte bubblar efter två dagar - det kan ta längre tid än så, men det är som sagt bra att skaka då och då. Har det inte hänt någonting efter tio dagar så kan man tillsätta några smulor torrjäst. Men bara yttepyttelite.

    Vi har kantareller på andra sidan vägen, så det är rena lyckan att gå och plocka. I går kom de från skogen vid jaktstugan. Men de var som sagt små och mycket ynkliga. Fast omeletten är god :D


    Ha en fin dag!
    //Linda

    SvaraRadera