tisdag 17 september 2013

Här trivs jag!





Nu har jag plockat bort en hel del krukor och ställt in trädgårdsbordet. Inte för att vi suttit vid det i växthuset så många gånger, men vi sitter inte ute vid det längre heller.


I växthuset  trivs jag verkligen  och är där så gott som varje dag. Alltid finns det något att flytta eller plocka med. Nu har jag litet frösådda plantor av frön från Kreta och någon stickling som jag försöker hålla liv i.


Nu är det denna platsen jag intagit. Ute är det kallt och ruggigt. Men vid min symaskin syr jag så jag nästan blir för varm.

Vad syr jag då? Nästan bara barnkläder.





Detta är det senaste, men det produceras nytt hela tiden. Bilden ser litet rörig ut, men det är två klänningar sydda av olika tyger. Modellen såg jag uppe i Åre och ville testa eget. Tygerna är också Åre-tyger (JNY).





1 kommentar:

  1. O, vad jag blev sugen på att sy nu, men först måste jag få klart i trädgården. Så sött det blev med olika tyger. Det blir mest barnkläder här med, men ibland tänker jag att det skulle vara kul att sy till sig själv igen. Vi får väl se.

    SvaraRadera