måndag 2 mars 2015

Färöarna


Nu börjar man kunna hitta litet små vårblommor att fotografera. Och behöver inte leta bland sina bilder efter gamla resor.
Men nu hade jag redan förberett ett inlägg från en resa.

 Denna gången är det Färöarna som får ett besök.


Färöarna består av 18 öar, varav 17 är bebodda. Cirka 50000 invånare och av dem bor 17000 i Torshamn, som är huvudstaden.

En Kungsgård, som det bott samma släkt i i många generationer. Vi fick mat där. Det äts mycket fisk och rabarber och det var vad vi fick också.

Naturen är speciell. Inga träd eller buskar.

Många åker dit för att titta på fåglar. Lunnefåglar till exempel. (vi såg dock ingen).
Men google var vänliga nog att låna ut en bild.


Jag tror inte det finns några andra djur än fåglar och får. Fågellivet är dock rikt.




14 kommentarer:

  1. Det måste ha varit nåt alldeles speciellt att komma dit. Fina naturbilder. Nunnefågeln ser inte äkta ut...mer som en slags prydnadssak.

    SvaraRadera
  2. Fantastiska öar! Jag älskar det där lite ödsliga och samtidigt att det är så otroligt grönt. Och inte mycket folk. Men, nu vill jag inte vara "sån", men det är väl Lunnefågel, du menar?! Underbara bilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Måste varit en fantastisk resa! Tack för att vi fick följa med lite! :) Mia

    SvaraRadera
  4. Så vackert och så ödsligt! Tjusigt!! Men vad jag har förstått så är vädret inte så där jättemysigt? Ganska kyligt, likaså är tydligen vattnet så bada kanske inte är att tänka på - och då skulle inte jag trivas. *fniss*
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  5. Men titta... här är ju en av mina övriga drömresor! Färöarna och Shetlandsöarna... det skulle vara intressant :) Kanske. kanske kan det bli av någon gång...
    Härliga bilder... vädret ser ut som väntat... för min del så är det där fint väder!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Men gud vilka vackra vyer!!! Kram/Annelie

    SvaraRadera
  7. Magisk mijö. Vilken lycka det måste vara att få upplevt nåt sånt. Har varit på Island men Färöarna verkar ännu kargare.
    Trevligt att se dessa bilder.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Galet vackert! En miljö som skulle passa mig perfekt som resmål...tack för fina bilder!
    Varm kram Titti

    SvaraRadera
  9. Så fina bilder på ännu en fin resa även om landskapet är av det karga slaget så är det även ändå väldigt vackert där enligt Dina bilder,dit skulle även jag kunna tänka mig att åka.Hälsningar Margareta

    SvaraRadera
  10. Vad trevlig att du tog oss med till detta "annorlunda" ställe. Har aldrig varit på Färöarna, men det ser lockande ut!
    Ha en bra fortsatt vecka!

    SvaraRadera
  11. Trevligt att få se bilder från lite annorlunda resmål, en fantastisk natur.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Vad många spännande och lite annorlunda resmål du har att bjuda på! Bra att få lite ny inspiration. Nu skiner solen härligt utanför fönstret! Våren på G? Ha det så gott. /Anette

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Jag kom på att jag nog glömde svara dig angående libbsticka. Jag har hört att det är en bra ingrediens i buljonger, så därför tänkte jag testa att odla växten i sommar. Gör en del buljong själv

    Solsken
    //Linda

    SvaraRadera
  14. Tack för ett mycket givande inlägg, njuter av alla fina blider.
    Trevlig helg.
    Annika

    SvaraRadera