tisdag 13 maj 2014

Ännu en regnig dag



Föga överraskande regnar det idag också. Men det stör mig inte så mycket. Det gör ju säkert gott.
På sommaren när man har krukorna ute, får man tömma och tömma när det regnar. 
I växthuset händer inte så mycket och det behöver knappt vattnas. När solen skiner kan man behöva göra det två ggr om dagen.

Och det skulle jag gärna göra nu, så litet sol till helgen skulle passa mig bra.

Annars blir det till att odla näckrosor.


Den här till exempel skulle jag vårda ömt. Jag tror dock inte den skulle trivas i vårt klimat.


Troligen inte den här heller.


Men den här trivs och den är ju faktisk lika vacker.


Medan regnet strilar syr jag. Dagen innebär besök i tygaffären (igen!) med en väninna. Snart hänger vi på låset.



6 kommentarer:

  1. Ett besök i en tygaffär är den absolut bästa må-bra-medicinen.

    SvaraRadera
  2. Den där lila är bra fin. Jag har en rosa som liknar din och som klarar sig utmärkt. Den får stå ute tills vi får hugga fram den med yxa - sedan bor den i boden i ett par tre månader innan den återigen får komma ut till sin balja :D Näckrosor är så tacksamma - inget ogräs att rensa!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  3. Här har det äntligen slutat regna, så jag har varit ute i trädgården idag och jagat maskrosor.

    Vi har näckrosor på landet. De får vara kvar i sin damm året om. Ibland är de fler, ibland färre men de har hittills kommit igen.

    SvaraRadera
  4. Väninnan tackar och bockar....vilken lycka att just DU är min "kompis"
    Tänk vad mycket vackert mina fem extra kryddor går omkring i....
    Må gott och vink vink vink.

    SvaraRadera
  5. Oh, what beautiful and very original flowers !
    Greetings

    SvaraRadera
  6. Ingen dum idé att odla näckrosor. De kräver inget dutteliduttande eller vattnande, bara en och annan gödselpellets så mår de bra. Och fina att se på är de ju/ Kram Titti

    SvaraRadera