torsdag 8 maj 2014

Tygfestival på hemmaplan


Jag är ju helt tokig i tyg och åker gärna på tygfestivaler.
Men ska jag vara ärlig, så har jag ju bästa tygaffären på hemmaplan. Varför då åka på festival?


Junex-huset i Huskvarna. Ser kanske inte så kul ut. Det har tidigare varit en klänningsfabrik, men nu finns bland annat en tygaffär där. De har ett riktigt bra sortiment, jag blir förvånad varje gång att de kan få nya tyger så ofta. Och glada och pigga tjejer och dessutom bra priser. 



Eftersom det nu regnat ett par dagar och det händer inte så mycket i växthuset och i trädgården är det blött vilket är bra av flera anledningar. Trädgården behöver det och jag kan med gott samvete sitta inne och sy.


Jag var och köpte en hel massa nya tyger igår. De är nu tvättade och torra. Och så ska jag börja sy... Detta är litet jag sytt förut.

En liten blombild blir det. Då vi var i Skottland 2012 fick jag med mig en massa frön hem. En del blev kvaddade, men nu blev det iallafall en blomma från sådden. Jag hade nog trott att jag skulle drunkna i primulor, men inte än.



7 kommentarer:

  1. Så fin liten Primula! Den kommer nog att bli väldigt älskad, ensam som den är, och importerad från Skottland. Det är inte alla som har Skotska primulor inte, en riktig raritet:-) Du är dessutom otroligt duktig på att sy/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Det är en guldgruva vi har här med Junexhuset, är dit minst en gång i månaden.
    Vad kul med frön från resor, jag är så dålig på frön, kanske blir jag bättre när växthuset är klart.
    Har inte varit på Mässan förut men ätit middag där har jag gjort.Läste en hel del recensioner om den och det ser ut att vara en fin inte så stor mässa.
    Ha det gott vi ses den 17 på resan. det är min man som kör bussen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Tack själv för din kommentar. Jo nog läser även jag hundens inlägg, måste ju tjuvkika lite när han skriver, fniss...
    Du skrev om bästa tygaffären, och att den låg i Huskvarna, då kan jag berätta att jag bor norr om dig, 8-9 mil närmare bestämt....
    Primulor, de kan man aldrig få för många av....jag pillar ner varenda primula jag köper vid juletid för jag tycker de är så mysiga så här på våren, då behöver man allt man kan få som blommar, särskilt då när växthus verkar dröja, *ler*
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  4. Det är allt bra att ha ett lager med tyg hemma ifall man får en superbra idé om nåt man vill sy. Junexhuset hoppas jag att jag kan besöka nån gång. Hur gamla är dina barnbarn nu?

    SvaraRadera
  5. Ja så kan det va.. man har det "bäst i hemknutarna".. Jag fyndade så fina tyger idag på loppiset..Dina barnkläder va fina!Gillade tunikan med dalahästar. Fin blomma.

    SvaraRadera
  6. Det är en bra hobby att ägna sig åt sömnad, för den går så bra att kombinera med trädgårdsintresse. ;D
    Själv håller jag mig nog till böcker (och blogglandia förstås) när det inte är roligt att vara ute.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Tänk så bra du har det :) Junexhuset att botanisera i när vädret inte inbjuder till andra aktiviteter :)
    Söt liten skotsk primula... om några år kanske du har massor...

    SvaraRadera