onsdag 14 maj 2014

Överraskning



Den här veckan föreslår Linda att man ska skriva om någon överraskning. Vad jag har funderat.
Visst har man väl blivit överraskad över något som bara dyker upp. Men för tillfället är det inget speciellt som jag drar mig till minnes.

Jag får ta fantasin till hjälp.

Då vi var i Skottland skulle sjön Loch Ness besökas - förstås.



Visst dök hon upp, lilla Nessie. Simmade några sträckor fram och tillbaka och sedan dök hon ner igen.




Jag undrar om hon inte är släkt på vårt eget sjöodjur på land. Huskvarnasnoken.
http://krukmakerskan.blogspot.se/

Andras överraskningar tittar du på hos Linda.




8 kommentarer:

  1. Ja, det blev en trevlig överraskning! Lilla gulliga Nessie. Har sett henne många gånger på torra land, men inte i sjön!

    SvaraRadera
  2. Huskvarnasnoken tycker jag ser ganska ofarlig ut. Trevlig jämförelse.

    SvaraRadera
  3. Lyckliga du som fick se söta Nessie. Och visst måste hon vara släkt med Huskvarnasnoken. Skulle nästan tro dom är tvillingar. Nessie och Snokie kanske :)

    SvaraRadera
  4. Det var ett överraskande inlägg. :D
    Hoppas Nessie har lite näckrosor och annat grönt att njuta av i sin blöta trädgård.

    SvaraRadera
  5. Ja men visst det är ju därför den så sällan syns i Loch Ness.
    Härligt inlägg.
    ha en fin torsdag ( nu ses vi snart)
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Jag ska nog fundera ett par gånger innan jag hoppar i Vättern nästa gång ;)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  7. Vi har också varit i Skottland och bodde då precis vid Loch Ness. Jag var rökare på den tiden - hemskt - och hade redan då svårt att sova mer än 6 timmar, så jag gick upp klockan fem på morgonen. Där satt jag vid strandkanten och rökte och glodde efter Nessie, men inte 17 kom hon upp inte! Det var väl röken som skrämde iväg henne..... *fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera