måndag 14 oktober 2013

Trädgårdstema gult


GULT var det idag.

Fick tips om en blogg "Charlottas trädgård", att ha ett färgtema varje lördag.  Eftersom jag är sen i starten, så kommer mitt gula tema idag fast det är måndag.


Från vänster högst upp - maskros, krokus, tussilago, påsklilja, svalört och kabbleka. Av dem är det bara kabbleka jag inte har i trädgården. Men inte så långt ifrån.

Liljor och höstöga.

Även dessa har jag i trädgården utom näckrosen, men vid sommarstugan finns den.

Nej, inte i trädgården riktigt, men i en kruka i trädgården. Det är blåtobak, som heter så för att bladen är litet blågröna. Frön kommer från Grekland.



På lördag återkommer jag med ett annat färgtema, vilket bestämmer Charlotta. Tyvärr missade jag det rosa, som var innan det gula.



8 kommentarer:

  1. Ååh... så kul att du är med! Många fina gula blommor hos dig... jag gillar gula blommor - tycker man blir glad av dem :)
    Den där blåtobaken, den är väldigt speciell... riktigt häftiga blommor! Och liljan med spräcklig mitt, den är också jättefin!

    SvaraRadera
  2. Detta är ett fototema som passar dig perfekt. Du måste ha alla världens färger i din trädgård. Ska bli kul att följa.

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder!! Blåtobaken ser jättefin, aldrig hört talas om. Fin bild du har i blogghuvudet,kan det kanske vara Gardasjön?

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara gula blommor! Roligt att du ar med i fototema....det passa dig perfekt! For du ar en masterfotograf!!!! Har jag ar finns det inga prickar......sa det blir lite konstigt.
    Kram och vink fran +27 grader!!!!!!!

    SvaraRadera
  5. Så många fina gula blommor du har! Man kan inte undgå att piggas upp av den gula färgen. /Anette

    SvaraRadera
  6. Tack för att du delar med dig av dina strålande gula trädgårdsminnen. Gult förgyller alltid!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  7. Va många fina gula blommor du har och va duktig du är på att fotografera dem!

    SvaraRadera
  8. Åhh, så mycket fint i gult!

    SvaraRadera